POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zawarciem umowy przewozu na warunkach zawartych w niniejszym regulaminie z przewoźnikiem: FXT Sp. z o.o., Wojciechów-Kolonia Pierwsza 2, 24-204 Wojciechów.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją przejazdów jest FXT Sp. z o.o., Wojciechów-Kolonia Pierwsza 2, 24-204 Wojciechów.
- Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o zasady wskazane w polityce prywatności zawartej na niniejszej stronie internetowej. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale konieczne do dokonania rezerwacji. Klient, którego dane osobowe są przetwarzane ma prawo do wglądu w ich treść oraz prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
- Przewoźnik realizuje przewozy międzynarodowe.
- Przejazdy są realizowane z wybranego adresu pod wybrany adres w miastach, które znajdują się w obsługiwanej przez przewoźnika strefie.
- Przejazdy mogą być również realizowane z innych punktów. Wymaga to telefonicznego uzgodnienia i potwierdzenia ze strony Przewoźnika.
- Klient dokonuje rezerwacji w następujący sposób:
- a) na stronie internetowej www.effectbus.pl podając dane osobowe, dane dotyczące przejazdu, dane do kontaktu oraz akceptując regulamin
- b) w formie wiadomości SMS pod numer +48 537 184 184 lub +48 537 194 194 podając dane osobowe, dane dotyczące przejazdu. Rezerwacja SMS jest jednoznaczna z akceptacją regulaminu, który jest zamieszczony na stronie www.effectbus.pl
- Rezerwacje zostają przyjęte do realizacji po potwierdzeniu przez Przewoźnika. Potwierdzenie zostaje dokonane w formie telefonicznej lub SMS.
- Pasażer jest zobowiązany do potwierdzenia przyjętej przez Przewoźnika rezerwacji w dniu poprzedzającym wyjazd do godziny 12:00. Jest to warunek konieczny do dalszej realizacji przejazdu. Jeżeli rezerwacja nie zostanie potwierdzona, zostanie potraktowana jako rezygnacja z przejazdu przez Pasażera.
- Rezerwacji dokonuje się podając dane osoby, która będzie jechać. Jeżeli do pojazdu będzie chciała wsiąść osoba legitymująca się innymi danymi niż podane podczas rezerwacji, przewoźnik może odmówić jej zabrania.
- Opłatę za przejazd można wnieść przelewem lub gotówką przy zajmowaniu miejsca w pojeździe.
- Jeśli Pasażer chce otrzymać fakturę VAT powinien wybrać tę możliwość podczas dokonywania rezerwacji lub poinformować przewoźnika przed przejazdem. Jeśli Pasażer nie zgłosi chęci otrzymania faktury w terminie może do niego zostać dostarczona za pomocą poczty email.
- Pasażer jest w pełni odpowiedzialny za posiadanie wszelkich potrzebnych podczas podróży dokumentów. Powinien być przygotowany do ewentualnej kontroli celnej, policyjnej lub jakichkolwiek innych służb. Przewoźnik zastrzega, że może zrezygnować z oczekiwania na pasażera poddanego indywidualnej kontroli.
- Pasażerowie są zobowiązani do zachowywania się w sposób nieuciążliwy dla innych uczestników przejazdu.
- W pojazdach zabrania się spożywania alkoholu, jakichkolwiek środków odurzających oraz palenia papierosów.
- W przypadku jeśli Pasażer nie przestrzega regulaminu, kierowca ma prawo odmówić wykonania lub dokończenia przewozu. Przewoźnik zastrzega, że w takim przypadku nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki niedopełnienia usługi.
- W przypadku gdy Pasażer znajduje się pod wpływem alkoholu Przewoźnik może odmówić wykonania usługi. Przewoźnik zastrzega, że w takim przypadku nie ponosi żadnej odpowiedzialności za skutki niedopełnienia usługi oraz sytuacja taka będzie potraktowana jako rezygnacja z przejazdu przez Pasażera. Skutkuje to również koniecznością uregulowania płatności za przejazd w wysokości ceny biletu przez Pasażera.
- Pasażer jest odpowiedzialny za wszelkie wyrządzone szkody przewoźnikowi lub innym pasażerom, a w szczególności uszkodzenia lub zabrudzenia pojazdu. Jeśli pasażer doprowadzi do wyłączenia pojazdu z użytku, będzie zobowiązany do pokrycia kosztów przestoju w kwocie 5000zł brutto za każdą dobę. Nie wyklucza to dochodzenia odszkodowania na drodze sądowej.
- Przewoźnik zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań aby wykonać przejazd w zaplanowanym czasie i dowieźć pasażera i jego bagaż na uzgodnione miejsce. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za niedogodności, opóźnienia lub odwołanie przejazdu w wyniku siły wyższej (np. klęsk żywiołowych, nieprzejezdnych dróg, awarii pojazdu, choroby kierowcy lub zamknięcia granic).
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności z tytułu podania błędnego adresu przez pasażera. W takiej sytuacji może zostać naliczona dodatkowa opłata za zmianę trasy przejazdu.
- Jeśli przejazd został opłacony z góry i nie odbędzie się z winy przewoźnika, pasażer ma prawo do uzyskania zwrotu całej wpłaconej kwoty.
- Przewoźnik odpowiada za przejazd i bagaż tylko do wartości ceny przejazdu.
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo do przekazania rezerwacji innemu przewoźnikowi.
- W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem zastosowanie mają następujące przepisy:
- a) ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. prawo przewozowe (j.t. Dz. U. z 2000 r. nr 50, poz. 601; z późn. zmian.)
- b) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. nr 16, poz. 93; z późn. zmian.).
- W okresie od 10 grudnia do 09 stycznia nie obowiązują zniżki oraz akcje promocyjne.
ZMIANA TERMINU REZERWACJI
- Zmiana terminu rezerwacji odbywa bez żadnych konsekwencji do godziny 12:00 dnia poprzedzającego wyjazd. Przewoźnik zmieni termin przewozu na termin wskazany przez Pasażera o ile będzie to możliwe.
- Aby zmienić termin rezerwacji należy skontaktować się z Przewoźnikiem telefonicznie na numer +48 537 184 184 lub +48 537 194 194.
- Zmiana terminu jest skuteczna od momentu potwierdzenia zmiany przez przewoźnika.
REZYGNACJA Z PRZEJAZDU
- Dokonanie rezerwacji jest formą umowy między konsumentem a przewoźnikiem, która zawierana jest na odległość w szczególnej formie. Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 4 Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. pasażerowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, o którym mowa w tej ustawie. Możliwość odstąpienia od umowy zawartej przez Internet w terminie 14 dni nie ma zastosowania w odniesieniu do umów przewozu osób zawartych przez Internet, bowiem dokonanie rezerwacji ma charakter bezzwrotny i należy do kategorii umów, które są wyjęte spod prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
- Rezygnacja z umowy przejazdu opłaconej za pośrednictwem tradycyjnego przelewu bankowego powoduje konieczność uregulowania płatności za przejazd w następujących wartościach:
- a) Rezygnacja do godziny 12:00 dnia poprzedzającego wyjazd – brak opłat
- b) Rezygnacja po godzinie 12:00 dnia poprzedzającego wyjazd – 50%
- c) Rezygnacja w dniu przejazdu – 100%
- Rezygnacja z umowy przejazdu z zamiarem zapłaty gotówką u kierowcy, również niesie za sobą konieczność uregulowania płatności za przejazd w następujących wartościach:
- a) Rezygnacja do godziny 12:00 dnia poprzedzającego wyjazd – brak opłat
- b) Rezygnacja po godzinie 12:00 dnia poprzedzającego wyjazd – 50%
- c) Rezygnacja w dniu przejazdu – 100%
- W takim przypadku zostanie wystawiona faktura z terminem płatności 7 dni i przesłana na adres e-mail lub pocztą do osoby rezygnującej.
BAGAŻ / PRZESYŁKI
- Przewoźnik zaleca opisywanie bagażu imieniem, nazwiskiem oraz numerem telefonu.
- W cenę przewozu wliczone jest prawo do przewozu bagażu:
- a) Bagaż podręczny mieszczący się pod fotelem pasażera – 1szt.
- b) Bagaż w przestrzeni bagażowej, którego waga nie przekracza 15 kg oraz wymiarach których suma (długość + szerokość + wysokość) nie przekracza 180 cm. – 2szt.
- Zabranie większej ilości bagażu jest możliwe, ale ze względu na ograniczoną powierzchnię bagażową wymaga to wcześniejszego uzgodnienia z przewoźnikiem. Dodatkowy bagaż może być objęty indywidualnie wyliczoną dopłatą. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy zabrania nadprogramowego bagażu.
- Pasażer jest w pełni odpowiedzialny za zawartość swojego bagażu. Zabrania się przewozu rzeczy, zabronionych w którymkolwiek z krajów, przez który przebiega trasa przejazdu (np. alkoholu, papierosów).
- W razie uzasadnionego podejrzenia przewożenia rzeczy zabronionych Przewoźnik może sprawdzić, czy zawartość przesyłki bagażowej nie narusza wyżej wymienionych warunków.
- Przewoźnik nie odpowiada za ewentualne kontrole oraz konfiskatę bagaży i przesyłek przez służby celne oraz policję.
- Przewoźnik dołoży wszelkich starań, żeby wszystkie przedmioty przewożone przez pasażera dotarły na miejsce w stanie nienaruszonym. Przewoźnik nie posiada ubezpieczenia na przewożone wartościowe przedmioty oraz nie odpowiada za nieumyślne ich uszkodzenia. Pasażer ma możliwość ubezpieczenia przewożonych przedmiotów wartościowych we własnym zakresie.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione w pojeździe. Po 7 dniach wszystkie przedmioty pozostawione, po które nie zgłosiła się osoba uprawniona zostaną bezpowrotnie usunięte.
REKLAMACJE
- Wszelkie reklamacje dotyczące przewozu lub bagażu można kierować na adres e-mail: . Reklamację należy złożyć najpóźniej w terminie 14 dni od daty powstania roszczenia reklamacyjnego. W zgłoszeniu reklamacji należy możliwie najdokładniej opisać zaistniałe zdarzenia i okoliczności, których dotyczy reklamacja.
- Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko, datę przejazdu, numer telefonu lub adres email z jakiego była dokonywana rezerwacja oraz adres e-mail lub pocztowy na który ma być skierowana odpowiedź. Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.