Fraud Blocker REGULAMIN PRZEWOZÓW MIĘDZYNARODOWYCH PASAŻERÓW I BAGAŻU FXT SP. Z O.O. | Effect Bus

REGULAMIN PRZEWOZÓW MIĘDZYNARODOWYCH PASAŻERÓW I BAGAŻU FXT SP. Z O.O.

Masz pytania?
Rezerwacja telefoniczna:

(telefony czynne codziennie od 07:00 do 21:45)

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zawarciem umowy przewozu osób na warunkach zawartych w niniejszym regulaminie z przewoźnikiem: FXT Sp. z o.o., Wojciechów-Kolonia Pierwsza 2, 24-204 Wojciechów, Polska.
  2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją przejazdów jest FXT Sp. z o.o., Wojciechów-Kolonia Pierwsza 2, 24-204 Wojciechów.
  3. Dane osobowe są przetwarzane w celach, w zakresie i na zasadach wskazanych w polityce prywatności zawartej na stronie internetowej. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do dokonania rezerwacji. Klient, którego dane osobowe są przetwarzane, ma prawo do wglądu w ich treść, a także prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
  4. Przewoźnik realizuje międzynarodowy przewóz osób i bagażu w ramach regularnych i nieregularnych przewozów drogowych.

§ 2

PRZEWÓZ OSÓB ORAZ REZERWACJE

  1. Przejazdy realizowane są z adresu wskazanego przez pasażera pod adres docelowy, znajdujące się w strefach obsługiwanych przez przewoźnika. Możliwość realizacji przejazdu spoza strefy wymaga telefonicznego uzgodnienia i potwierdzenia przez przewoźnika.
  2. Klient może dokonać rezerwacji w następujący sposób:
    a) na stronie internetowej www.effectbus.pl, podając dane osobowe, informacje dotyczące przejazdu, dane kontaktowe oraz akceptując regulamin,
    b) poprzez wiadomość SMS na numer +48 537 184 184 lub +48 537 194 194, podając dane osobowe i informacje dotyczące przejazdu. Rezerwacja SMS jest równoznaczna z akceptacją regulaminu.
  3. Rezerwacje są przyjmowane do realizacji po potwierdzeniu przez przewoźnika w formie SMS lub telefonicznie.
  4. Pasażer ma obowiązek potwierdzić rezerwację przyjętą przez przewoźnika najpóźniej do godziny 12:00 dnia poprzedzającego wyjazd. Brak potwierdzenia będzie traktowany jako rezygnacja z przejazdu.
  5. Rezerwacji dokonuje się na dane osoby podróżującej. W przypadku próby wejścia do pojazdu przez osobę o innych danych, przewoźnik może odmówić przewozu.
  6. Opłatę za przejazd można uiścić przelewem bankowym lub gotówką przy zajmowaniu miejsca w pojeździe.
  7. W celu otrzymania faktury VAT pasażer powinien zgłosić taką potrzebę przy rezerwacji lub najpóźniej przed rozpoczęciem podróży. Faktura może zostać wysłana e-mailem.
  8. Pasażer ponosi odpowiedzialność za posiadanie wszystkich wymaganych dokumentów podróży, w tym dokumentów tożsamości, wiz, dokumentów celnych i innych, jeśli są wymagane. Przewoźnik nie odpowiada za konsekwencje kontroli celnych lub granicznych, w tym za opóźnienia i rezygnację z oczekiwania.
  9. Od 10 grudnia do 9 stycznia nie obowiązują promocje ani zniżki.

§ 3

OBOWIĄZKI PASAŻERA

  1. Pasażerowie zobowiązani są do zachowywania się w sposób nieuciążliwy dla współpasażerów.
  2. Zabrania się spożywania alkoholu, środków odurzających oraz palenia wyrobów tytoniowych i elektronicznych w pojeździe.
  3. W przypadku naruszenia regulaminu przez pasażera, kierowca ma prawo odmówić kontynuacji przewozu. W takim przypadku przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za niedokończony przejazd, a pasażer nie ma prawa do zwrotu środków.
  4. Jeśli pasażer znajduje się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, przewoźnik może odmówić wykonania usługi. Będzie to traktowane jako rezygnacja z przejazdu z winy pasażera i skutkuje obowiązkiem uiszczenia pełnej opłaty za przejazd.
  5. Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone przewoźnikowi lub innym pasażerom, w tym za uszkodzenia lub zabrudzenia pojazdu. W przypadku wyłączenia pojazdu z użytkowania, pasażer zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości 5000 zł brutto za każdą dobę przestoju. Nie wyklucza to dochodzenia dalszego odszkodowania.

§ 4

OBOWIĄZKI i ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEWOŹNIKA

  1. Przewoźnik dokłada wszelkich starań, aby przejazd odbył się w zaplanowanym czasie. Nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia, zmiany trasy lub odwołania przejazdu spowodowane siłą wyższą, awarią, chorobą kierowcy, zamknięciem granic lub innymi zdarzeniami niezależnymi od przewoźnika.
  2. W przypadku podania błędnego adresu przez pasażera, przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności i może naliczyć dodatkową opłatę za zmianę trasy.
  3. Jeśli przejazd opłacony z góry nie dojdzie do skutku z winy przewoźnika, pasażer ma prawo do pełnego zwrotu wpłaconej kwoty.
  4. Odpowiedzialność przewoźnika za bagaż i przejazd ograniczona jest do wysokości opłaty za przejazd.
  5. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do powierzenia realizacji przejazdu innemu przewoźnikowi.

§ 5

ZMIANA TERMINU REZERWACJI

  1. Zmiana terminu rezerwacji jest możliwa najpóźniej do godziny 12:00 dnia poprzedzającego wyjazd, pod warunkiem dostępności miejsc.
  2. Aby zmienić termin, pasażer powinien skontaktować się z przewoźnikiem telefonicznie lub za pomocą wiadomości SMS.
  3. Zmiana terminu może wiązać się z koniecznością dopłaty, jeśli nowy przejazd objęty jest wyższą ceną.
  4. Zmiana rezerwacji dokonana po upływie wskazanego terminu lub brak kontaktu z przewoźnikiem skutkuje potraktowaniem rezerwacji jako zrealizowanej, bez prawa do zwrotu.

§ 6

REZYGNACJA Z PRZEJAZDU

  1. Rezygnacja z przejazdu możliwa jest najpóźniej do godziny 12:00 dnia poprzedzającego wyjazd.
  2. W przypadku rezygnacji:
  • do 24 godzin przed planowanym wyjazdem – pasażerowi przysługuje zwrot 100% wpłaconej kwoty,
  • na mniej niż 24 godziny przed wyjazdem – pasażer zobowiązany jest do pokrycia pełnej opłaty za przejazd.
  1. Brak informacji o rezygnacji lub niepojawienie się pasażera w umówionym miejscu i czasie skutkuje obowiązkiem zapłaty pełnej kwoty za przejazd.
  2. W przypadkach losowych, na podstawie uzasadnionej i udokumentowanej przyczyny, przewoźnik może odstąpić od pobrania opłaty lub umożliwić wykorzystanie wpłaty na inny termin.

§ 7

BAGAŻ / PRZESYŁKI

  1. Każdy pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu:
  • jednej sztuki bagażu głównego (walizka lub torba podróżna, do 15 kg oraz wymiarach których suma (długość + szerokość + wysokość) nie przekracza 180 cm
  • jednej sztuki bagażu podręcznego (np. plecak, torba do 5 kg).
  1. Każdy dodatkowy bagaż należy zgłosić przy rezerwacji. Może on podlegać dodatkowej opłacie zgodnie z cennikiem.
  2. Przewoźnik zastrzega sobie prawo odmowy przewozu nadbagażu, jeżeli uniemożliwia to bezpieczne i zgodne z przepisami rozmieszczenie bagażu w pojeździe.
  3. Przesyłki przewożone są wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z przewoźnikiem i podlegają opłacie. Osoba nadająca przesyłkę jest zobowiązana do jej odpowiedniego zabezpieczenia oraz wskazania osoby odbierającej.
  4. Zabronione jest przewożenie materiałów niebezpiecznych, łatwopalnych, żrących, toksycznych, a także broni, amunicji, narkotyków, wyrobów tytoniowych i alkoholu w ilościach przekraczających dozwolony limit.
  5. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za zagubienie, uszkodzenie lub opóźnienie dostarczenia przesyłki, jeżeli wynikają one z winy osoby nadającej, odbierającej lub siły wyższej.
  6. W przypadku uszkodzenia lub zaginięcia bagażu pasażer zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt kierowcy i przewoźnikowi w formie pisemnej.

§ 8

ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEWOŹNIKA ZA PACZKI

  1. Odpowiedzialność przewoźnika jest ograniczona do wysokości wartości zadeklarowanej przez nadawcę, nie więcej jednak niż 500 zł, chyba że nadawca wykupił dodatkowe ubezpieczenie.
  2. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za utratę rzeczy wartościowych (np. pieniądze, dokumenty, biżuteria, sprzęt elektroniczny), jeśli nie zostały one zadeklarowane i odpowiednio opakowane.

§ 9

OBOWIĄZKI NADAWCY PACZKI

  1. Nadawca zobowiązany jest do prawidłowego zapakowania paczki, jej oznakowania (w tym wskazania pełnych danych adresowych odbiorcy i jego numeru telefonu) oraz przekazania jej przedstawicielowi przewoźnika we wskazanym przez przewoźnika miejscu i czasie.
  2. Paczki zawierające towary niedozwolone nie będą przyjmowane do przewozu. Zabrania się przewozu rzeczy, zabronionych w którymkolwiek z krajów, przez który przebiega trasa przejazdu (np. alkoholu, papierosów). W razie uzasadnionego podejrzenia przewożenia rzeczy zabronionych Przewoźnik może sprawdzić, czy zawartość przesyłki bagażowej nie narusza wyżej wymienionych warunków. Przewoźnik nie odpowiada za ewentualne kontrole oraz konfiskatę bagaży i przesyłek przez służby celne oraz policję.

§10

DORĘCZENIE PACZKI I OBOWIĄZKI ODBIORCY

  1. Przewoźnik doręcza paczkę pod adres wskazany przez nadawcę. Odbiorca zobowiązany jest do jej odbioru w momencie dostawy.
  2. W przypadku nieobecności odbiorcy pod wskazanym adresem, kierowca podejmie jedną ponowną próbę doręczenia po uprzednim kontakcie telefonicznym
  3. Jeżeli druga próba doręczenia okaże się nieskuteczna, paczka zostanie zwrócona do siedziby przewoźnika jako paczka nieodebrana.

§ 11

PRZECHOWYWANIE PACZEK NIEODEBRANYCH

  1. Paczki, których nie udało się doręczyć odbiorcy po dwóch próbach, są przechowywane w siedzibie przewoźnika przez okres do 30 dni.
  2. Przewoźnik nie prowadzi punktów odbioru paczek; odbiór możliwy jest wyłącznie w siedzibie firmy po wcześniejszym umówieniu terminu.
  3. Koszt przechowywania paczki wynosi 5 zł brutto za każdy rozpoczęty dzień przechowywania po upływie 7 dni kalendarzowych od daty zwrotu paczki do siedziby. Koszt ten ponosi nadawca.

§ 12

ZWROT PACZKI NADAWCY

  1. Nadawca jest niezwłocznie informowany o braku możliwości doręczenia paczki oraz o konieczności jej odbioru z siedziby przewoźnika w terminie 14 dni od daty powiadomienia.
  2. Jeżeli nadawca nie odbierze paczki w terminie 14 dni, przewoźnik nalicza koszty przechowywania o których powyżej
  3. Po upływie 30 dni od daty powrotu paczki do siedziby, paczka zostaje uznana za porzuconą, a przewoźnik może dokonać jej utylizacji, po uprzednim sporządzeniu protokołu.

§ 13

KOSZTY PRZEWOZU, PRZECHOWYWANIA I ZWROTU

  1. Koszty zwrotu paczki do nadawcy są równe kosztowi pierwotnego przewozu i są pokrywane przez nadawcę.
  2. Koszty przechowywania paczek, naliczane po upływie 7 dni, wynoszą 5 zł brutto za każdy dzień. Po upływie 30 dni od dnia zwrotu do siedziby, paczki mogą zostać zutylizowane bez dodatkowego powiadomienia.

§ 14

OGRANICZENIA I WYŁĄCZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI

  1. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w doręczeniu paczki, jeśli wynikło ono z przyczyn niezależnych od niego, takich jak warunki drogowe, kontrole graniczne, działanie siły wyższej, błędne dane odbiorcy.
  2. Przewoźnik nie jest zobowiązany do dłuższego magazynowania paczek niż przewiduje niniejszy regulamin.

§ 15

REKLAMACJE

  1. Reklamacje można składać:
  • pisemnie na adres siedziby firmy: FXT Sp. z o.o., Wojciechów-Kolonia Pierwsza 2, 24-204 Wojciechów,
  • e-mailem na adres: .
  1. Reklamacja powinna zawierać:
  • imię i nazwisko pasażera,
  • datę i trasę przejazdu,
  • opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji,
  • dane kontaktowe do odpowiedzi.
  1. Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi do 30 dni od daty jej otrzymania.
  2. W przypadku uznania reklamacji przewoźnik może zaproponować:
  • zwrot części lub całości kosztów przejazdu,
  • przejazd w innym terminie na koszt przewoźnika,
  • inną formę rekompensaty uzgodnioną z pasażerem.

§ 16

PRZEPISY KOŃCOWE

  1. Przewoźnik zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszym regulaminie z ważnych przyczyn.
  2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie:
    • a) ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (Dz.U. z 2020 r. poz.8zpóźn.zm.),
    • b) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn.zm.),
    • c) rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady,
    • d) rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1371/2007 w sprawie praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, stosowane analogicznie,
    • e) prawo Zjednoczonego Królestwa dotyczące ochrony konsumentów i przewozów międzynarodowych.
Szukaj taniego busa:
Wybierz rodzaj:
Podaj datę przejazdu
Wpisz: Ulicę, Miasto i Kraj
Wpisz: Ulicę, Miasto i Kraj
Przewijanie do góry