§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Dokonanie rezerwacji jest równoznaczne z zawarciem umowy przewozu osób na warunkach zawartych w niniejszym regulaminie z przewoźnikiem: FXT Sp. z o.o., Wojciechów-Kolonia Pierwsza 2, 24-204 Wojciechów, Polska.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w związku z realizacją przejazdów jest FXT Sp. z o.o., Wojciechów-Kolonia Pierwsza 2, 24-204 Wojciechów.
- Dane osobowe są przetwarzane w celach, w zakresie i na zasadach wskazanych w polityce prywatności zawartej na stronie internetowej. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do dokonania rezerwacji. Klient, którego dane osobowe są przetwarzane, ma prawo do wglądu w ich treść, a także prawo do ich aktualizacji i poprawiania.
- Przewoźnik realizuje międzynarodowy przewóz osób i bagażu w ramach regularnych i nieregularnych przewozów drogowych.
§ 2
PRZEWÓZ OSÓB ORAZ REZERWACJE
- Przejazdy realizowane są z adresu wskazanego przez pasażera pod adres docelowy, znajdujące się w strefach obsługiwanych przez przewoźnika. Możliwość realizacji przejazdu spoza strefy wymaga telefonicznego uzgodnienia i potwierdzenia przez przewoźnika.
- Klient może dokonać rezerwacji w następujący sposób:
a) na stronie internetowej www.effectbus.pl, podając dane osobowe, informacje dotyczące przejazdu, dane kontaktowe oraz akceptując regulamin,
b) poprzez wiadomość SMS na numer +48 537 184 184 lub +48 537 194 194, podając dane osobowe i informacje dotyczące przejazdu. Rezerwacja SMS jest równoznaczna z akceptacją regulaminu. - Rezerwacje są przyjmowane do realizacji po potwierdzeniu przez przewoźnika w formie SMS lub telefonicznie.
- Pasażer ma obowiązek potwierdzić rezerwację przyjętą przez przewoźnika najpóźniej do godziny 12:00 dnia poprzedzającego wyjazd. Brak potwierdzenia będzie traktowany jako rezygnacja z przejazdu.
- Rezerwacji dokonuje się na dane osoby podróżującej. W przypadku próby wejścia do pojazdu przez osobę o innych danych, przewoźnik może odmówić przewozu.
- Opłatę za przejazd można uiścić przelewem bankowym lub gotówką przy zajmowaniu miejsca w pojeździe.
- W celu otrzymania faktury VAT pasażer powinien zgłosić taką potrzebę przy rezerwacji lub najpóźniej przed rozpoczęciem podróży. Faktura może zostać wysłana e-mailem.
- Pasażer ponosi odpowiedzialność za posiadanie wszystkich wymaganych dokumentów podróży, w tym dokumentów tożsamości, wiz, dokumentów celnych i innych, jeśli są wymagane. Przewoźnik nie odpowiada za konsekwencje kontroli celnych lub granicznych, w tym za opóźnienia i rezygnację z oczekiwania.
- Od 10 grudnia do 9 stycznia nie obowiązują promocje ani zniżki.
§ 3
OBOWIĄZKI PASAŻERA
- Pasażerowie zobowiązani są do zachowywania się w sposób nieuciążliwy dla współpasażerów.
- Zabrania się spożywania alkoholu, środków odurzających oraz palenia wyrobów tytoniowych i elektronicznych w pojeździe.
- W przypadku naruszenia regulaminu przez pasażera, kierowca ma prawo odmówić kontynuacji przewozu. W takim przypadku przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za niedokończony przejazd, a pasażer nie ma prawa do zwrotu środków.
- Jeśli pasażer znajduje się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających, przewoźnik może odmówić wykonania usługi. Będzie to traktowane jako rezygnacja z przejazdu z winy pasażera i skutkuje obowiązkiem uiszczenia pełnej opłaty za przejazd.
- Pasażer odpowiada za szkody wyrządzone przewoźnikowi lub innym pasażerom, w tym za uszkodzenia lub zabrudzenia pojazdu. W przypadku wyłączenia pojazdu z użytkowania, pasażer zobowiązany jest do zapłaty kary umownej w wysokości 5000 zł brutto za każdą dobę przestoju. Nie wyklucza to dochodzenia dalszego odszkodowania.
§ 4
OBOWIĄZKI i ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEWOŹNIKA
- Przewoźnik dokłada wszelkich starań, aby przejazd odbył się w zaplanowanym czasie. Nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia, zmiany trasy lub odwołania przejazdu spowodowane siłą wyższą, awarią, chorobą kierowcy, zamknięciem granic lub innymi zdarzeniami niezależnymi od przewoźnika.
- W przypadku podania błędnego adresu przez pasażera, przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności i może naliczyć dodatkową opłatę za zmianę trasy.
- Jeśli przejazd opłacony z góry nie dojdzie do skutku z winy przewoźnika, pasażer ma prawo do pełnego zwrotu wpłaconej kwoty.
- Odpowiedzialność przewoźnika za bagaż i przejazd ograniczona jest do wysokości opłaty za przejazd.
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo do powierzenia realizacji przejazdu innemu przewoźnikowi.
§ 5
ZMIANA TERMINU REZERWACJI
- Zmiana terminu rezerwacji jest możliwa najpóźniej do godziny 12:00 dnia poprzedzającego wyjazd, pod warunkiem dostępności miejsc.
- Aby zmienić termin, pasażer powinien skontaktować się z przewoźnikiem telefonicznie lub za pomocą wiadomości SMS.
- Zmiana terminu może wiązać się z koniecznością dopłaty, jeśli nowy przejazd objęty jest wyższą ceną.
- Zmiana rezerwacji dokonana po upływie wskazanego terminu lub brak kontaktu z przewoźnikiem skutkuje potraktowaniem rezerwacji jako zrealizowanej, bez prawa do zwrotu.
§ 6
REZYGNACJA Z PRZEJAZDU
- Rezygnacja z przejazdu możliwa jest najpóźniej do godziny 12:00 dnia poprzedzającego wyjazd.
- W przypadku rezygnacji:
- do 24 godzin przed planowanym wyjazdem – pasażerowi przysługuje zwrot 100% wpłaconej kwoty,
- na mniej niż 24 godziny przed wyjazdem – pasażer zobowiązany jest do pokrycia pełnej opłaty za przejazd.
- Brak informacji o rezygnacji lub niepojawienie się pasażera w umówionym miejscu i czasie skutkuje obowiązkiem zapłaty pełnej kwoty za przejazd.
- W przypadkach losowych, na podstawie uzasadnionej i udokumentowanej przyczyny, przewoźnik może odstąpić od pobrania opłaty lub umożliwić wykorzystanie wpłaty na inny termin.
§ 7
BAGAŻ / PRZESYŁKI
- Każdy pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu:
- jednej sztuki bagażu głównego (walizka lub torba podróżna, do 15 kg oraz wymiarach których suma (długość + szerokość + wysokość) nie przekracza 180 cm
- jednej sztuki bagażu podręcznego (np. plecak, torba do 5 kg).
- Każdy dodatkowy bagaż należy zgłosić przy rezerwacji. Może on podlegać dodatkowej opłacie zgodnie z cennikiem.
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo odmowy przewozu nadbagażu, jeżeli uniemożliwia to bezpieczne i zgodne z przepisami rozmieszczenie bagażu w pojeździe.
- Przesyłki przewożone są wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu z przewoźnikiem i podlegają opłacie. Osoba nadająca przesyłkę jest zobowiązana do jej odpowiedniego zabezpieczenia oraz wskazania osoby odbierającej.
- Zabronione jest przewożenie materiałów niebezpiecznych, łatwopalnych, żrących, toksycznych, a także broni, amunicji, narkotyków, wyrobów tytoniowych i alkoholu w ilościach przekraczających dozwolony limit.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za zagubienie, uszkodzenie lub opóźnienie dostarczenia przesyłki, jeżeli wynikają one z winy osoby nadającej, odbierającej lub siły wyższej.
- W przypadku uszkodzenia lub zaginięcia bagażu pasażer zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić ten fakt kierowcy i przewoźnikowi w formie pisemnej.
§ 8
ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEWOŹNIKA ZA PACZKI
- Odpowiedzialność przewoźnika jest ograniczona do wysokości wartości zadeklarowanej przez nadawcę, nie więcej jednak niż 500 zł, chyba że nadawca wykupił dodatkowe ubezpieczenie.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za utratę rzeczy wartościowych (np. pieniądze, dokumenty, biżuteria, sprzęt elektroniczny), jeśli nie zostały one zadeklarowane i odpowiednio opakowane.
§ 9
OBOWIĄZKI NADAWCY PACZKI
- Nadawca zobowiązany jest do prawidłowego zapakowania paczki, jej oznakowania (w tym wskazania pełnych danych adresowych odbiorcy i jego numeru telefonu) oraz przekazania jej przedstawicielowi przewoźnika we wskazanym przez przewoźnika miejscu i czasie.
- Paczki zawierające towary niedozwolone nie będą przyjmowane do przewozu. Zabrania się przewozu rzeczy, zabronionych w którymkolwiek z krajów, przez który przebiega trasa przejazdu (np. alkoholu, papierosów). W razie uzasadnionego podejrzenia przewożenia rzeczy zabronionych Przewoźnik może sprawdzić, czy zawartość przesyłki bagażowej nie narusza wyżej wymienionych warunków. Przewoźnik nie odpowiada za ewentualne kontrole oraz konfiskatę bagaży i przesyłek przez służby celne oraz policję.
§10
DORĘCZENIE PACZKI I OBOWIĄZKI ODBIORCY
- Przewoźnik doręcza paczkę pod adres wskazany przez nadawcę. Odbiorca zobowiązany jest do jej odbioru w momencie dostawy.
- W przypadku nieobecności odbiorcy pod wskazanym adresem, kierowca podejmie jedną ponowną próbę doręczenia po uprzednim kontakcie telefonicznym
- Jeżeli druga próba doręczenia okaże się nieskuteczna, paczka zostanie zwrócona do siedziby przewoźnika jako paczka nieodebrana.
§ 11
PRZECHOWYWANIE PACZEK NIEODEBRANYCH
- Paczki, których nie udało się doręczyć odbiorcy po dwóch próbach, są przechowywane w siedzibie przewoźnika przez okres do 30 dni.
- Przewoźnik nie prowadzi punktów odbioru paczek; odbiór możliwy jest wyłącznie w siedzibie firmy po wcześniejszym umówieniu terminu.
- Koszt przechowywania paczki wynosi 5 zł brutto za każdy rozpoczęty dzień przechowywania po upływie 7 dni kalendarzowych od daty zwrotu paczki do siedziby. Koszt ten ponosi nadawca.
§ 12
ZWROT PACZKI NADAWCY
- Nadawca jest niezwłocznie informowany o braku możliwości doręczenia paczki oraz o konieczności jej odbioru z siedziby przewoźnika w terminie 14 dni od daty powiadomienia.
- Jeżeli nadawca nie odbierze paczki w terminie 14 dni, przewoźnik nalicza koszty przechowywania o których powyżej
- Po upływie 30 dni od daty powrotu paczki do siedziby, paczka zostaje uznana za porzuconą, a przewoźnik może dokonać jej utylizacji, po uprzednim sporządzeniu protokołu.
§ 13
KOSZTY PRZEWOZU, PRZECHOWYWANIA I ZWROTU
- Koszty zwrotu paczki do nadawcy są równe kosztowi pierwotnego przewozu i są pokrywane przez nadawcę.
- Koszty przechowywania paczek, naliczane po upływie 7 dni, wynoszą 5 zł brutto za każdy dzień. Po upływie 30 dni od dnia zwrotu do siedziby, paczki mogą zostać zutylizowane bez dodatkowego powiadomienia.
§ 14
OGRANICZENIA I WYŁĄCZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w doręczeniu paczki, jeśli wynikło ono z przyczyn niezależnych od niego, takich jak warunki drogowe, kontrole graniczne, działanie siły wyższej, błędne dane odbiorcy.
- Przewoźnik nie jest zobowiązany do dłuższego magazynowania paczek niż przewiduje niniejszy regulamin.
§ 15
REKLAMACJE
- Reklamacje można składać:
- pisemnie na adres siedziby firmy: FXT Sp. z o.o., Wojciechów-Kolonia Pierwsza 2, 24-204 Wojciechów,
- e-mailem na adres: .
- Reklamacja powinna zawierać:
- imię i nazwisko pasażera,
- datę i trasę przejazdu,
- opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji,
- dane kontaktowe do odpowiedzi.
- Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi do 30 dni od daty jej otrzymania.
- W przypadku uznania reklamacji przewoźnik może zaproponować:
- zwrot części lub całości kosztów przejazdu,
- przejazd w innym terminie na koszt przewoźnika,
- inną formę rekompensaty uzgodnioną z pasażerem.
§ 16
PRZEPISY KOŃCOWE
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszym regulaminie z ważnych przyczyn.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie:
- a) ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. – Prawo przewozowe (Dz.U. z 2020 r. poz.8zpóźn.zm.),
- b) ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 z późn.zm.),
- c) rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady,
- d) rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1371/2007 w sprawie praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, stosowane analogicznie,
- e) prawo Zjednoczonego Królestwa dotyczące ochrony konsumentów i przewozów międzynarodowych.